Sabtu, 29 April 2023

Sambal Sotong Sedap

 Bismillahirrahamnirrahim..

Alhamdulillah. Bersyukur ke hadrat ilahi di atas kurniaan nikmat hembusan nafas yang dipinjamkan ini. Huh, syahdu betul mukadimah. Memandangkan kita masih di bulan syawal, sis nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri buat uols. Lama dah tak menulis kat blog ni. Sendu rasanya 😁Ok. Untuk paparan blog kali ini sis nak kongsikan resepi mudah dan sedap untuk masak sambal sotong cara sis.



Ok. Sis kongsikan cara mudah nak masak sambal sotong yang mudah, cepat dan sedap. Bahan - bahan yang diperlukan adalah :

1/2 kilo sotong
2 labu bawang besar
2 ulas bawang putih
Segenggam cili kering
1 asam keping
1 sudu besar sos tiram-Garam secukup rasa
Gula secukup rasa

Mula - mula masak dalam kuali tanpa minyak (jangan lama). Asingkan. Masukkan bawang besar, bawang putih, cili kering yang telah dikisar halus. Masak tumisan tersebut hingga pecah minyak. Kemudian masukkan sotong tadi. Seterusnya, masukkan garam, gula, sos tiram secukup rasa. Tadaaaaaa..... dah siap... Inshaallah, berselera encik suami makan nanti.. 😀 Jom tengok sis buat sikit tutorial masak cara sis.. Check it out !! 





Selamat mencuba...... ✌



 














1 ulasan:

Sambal Sotong Sedap

 Bismillahirrahamnirrahim.. Alhamdulillah. Bersyukur ke hadrat ilahi di atas kurniaan nikmat hembusan nafas yang dipinjamkan ini. Huh, syahd...